15 deelnemers van TTV Vries wisten op een zeer warme vrijdagavond 26 juni de weg te vinden naar sporthal de Kamp voor de jaarlijkse clubkampioenschappen van de senioren. Hier waren ze blij dat tafeltennis een binnensport is, want buiten was het veel te warm om te sporten.
De 5 hoogstgeplaatste spelers speelden een finalepoule in de A-categorie, de andere 10 spelers speelden in 2 poules van 5 in de B-categorie. In deze B-categorie waren de OldStars met 4 spelers goed vertegenwoordigd, maar zij konden helaas geen potten breken. Tussen de wedstrijden door was er twee keer tijd voor een ijsjespauze voor de nodige verkoeling. Ook de beheerder zorgde goed voor ons met karaffen koud water.
In poule A werd Annemiek eerste voor Jan Damkat en in poule B eindigde Elles bovenaan gevolgd door Jan Oltkamp. In de kruisfinales verloren beide dames van de beide heren. De finale en troostfinale konden niet spannender zijn. Beide wedstrijden werden pas in de verlenging van de laatste game beslist. Om de 3e plek wist Elles Annemiek af te troeven en Jan Oltkamp trok aan het langste eind in de finale.
In de A-categorie werden veel spannende wedstrijden gespeeld. Trainer Koen had het al lastig in een 5-setter tegen Thomas en kwam goed weg tegen Joe met een 13-11 overwinning in de 5e set. Ook Wouter had 5 sets nodig tegen Thomas om te winnen. Koen en Wouter begonnen ongeslagen aan hun onderlinge wedstrijd, waardoor dit direct de finale was. Daarachter eindigde Joe op de 3e plaats. In de finale ging Koen voor zijn 5e clubkampioenschap op rij en Wouter probeerde voor het eerst van zijn trainer te winnen. Beide heren konden in deze warmte niet hun topniveau vinden, maar wisten er wel een spannende wedstrijd van te maken. Bij een voorsprong van 2-1 in sets wist Wouter de wedstrijd te beslissen met een 15-13 overwinning in de 4e set. Hiermee is onze trotse voorzitter eindelijk weer clubkampioen geworden!
[TTV]


































